De balkonschroeven in zuiver wit (RAL9010) als set met draadbus van roestvrij staal en een afstandshuls van trilling dempend polyethyleen zijn ideaal voor het monteren van panelen op vierkante profielen, bijvoorbeeld als balkonrand of voor trapleuningen binnen en buiten.
✓ A2 roestvrij staal
✓ Koplak zuiver wit (RAL9010)
✓ In M5x20mm, M5x25mm of M5x30mm
✓ Met afstandshuls van LLD-PE
✓ ISR20 aandrijving aan beide zijden
✓ Beschikbaar vanaf 1 schroef
De draadbussen kunnen worden besteld met koplak in zuiver wit of zonder lak.
Het artikel is in voorraad
Verzending van uw order binnen 2-3 werkdagen
Alle prijzen zijn inclusief 19% btw
Alle prijzen zijn inclusief 19% btw
De balkonschroefset van roestvrij staal in zuiver wit (RAL 9010) met draadbus bestaat uit een M5 balkoschroef met witte schroefkop, een M5 draadbus, die naar keuze wit gelakt of ongelakt verkrijgbaar is, en een afstand houder van grijs polyethyleen. De kop van de schroeven en de draadhulzen zijn voorzien van een moderne inbusschroef - ook bekend als Torx-schroef - in de maat ISR20 (T20), waarmee moeiteloos kan worden geschroefd zonder het risico dat de schroef uit de schijf glijdt of wordt rondgedraaid. De vorm van de kop is vlak en licht lenticulair. Voor de best mogelijke bescherming tegen corrosie, wat erg belangrijk is bij gebruik als bevestigingsmiddelen voor balkonbekleding buiten, zijn de schroeven en draadbussen gemaakt van roestvrij staal A2. Hierdoor zijn de schroeven in zuiver wit ideaal voor de duurzame, onderhoudsarme montage van witte HPL-panelen op balkon- en trapleuningen voor valbeveiliging.
OPMERKING: De witte balkonschroeven met draadbus zijn verkrijgbaar met een draadlengte van 20mm, 25mm of 30mm. De draadbus waarin de schroef wordt geschroefd vergroot het klembereik met 1mm tot 5mm, afhankelijk van de inschroefdiepte, zodat een schroef van 25 mm een klembereik van 26mm tot 30mm heeft.
De witte balkonschroeven met draadbus hebben het voordeel dat ze, afhankelijk van de keuze, aan beide zijden voorzien zijn van een koplak in zuiver wit. Bovendien is de schroefkop aan beide zijden met ca. 2 mm zeer vlak, zodat de draadbus niet zo ver uitsteekt als een dopmoer, wat aan de andere kant ideaal is voor dunne profieldiktes. Zowel de schroef als de huls hebben een moderne ISR-aandrijving, ook bekend als een Torx-aandrijving. Dit betekent dat er twee schroevendraaiers of bits met maat T20 nodig zijn om de schroef in te draaien.
Wie een balkonreling bekleedt, heeft als doel ze enkele jaren te onderhouden met zo weinig mogelijk inspanning. Hier speelt de keuze van de bevestigingsmiddelen ook een belangrijke rol, want deze moeten permanent bestand zijn tegen de invloeden van zon, wind en regen. Met de balkonschroeven met M5 draad in zuiver wit en bijpassende geverfde of ongeverfde draadbussen zit je aan de veilige kant, want deze zijn allemaal gemaakt van hoogwaardig A2 staal. Dit is een roestvrij staal dat wordt gekenmerkt door een zeer goede corrosiebestendigheid en daarom zonder aarzeling zowel binnen als buiten kan worden gebruikt. Het onafhankelijk loskomen van balkonschroeven is ook een van de factoren die de kosten voor onderhoud en service kunnen opdrijven. Ook hier spelen we op veilig en gebruiken we een speciale schroefdraadlijm die op de binnendraad van de schroefmof wordt aangebracht. Deze bestaat uit twee componenten die met elkaar worden vermengd wanneer de schroef wordt ingedraaid. Hierbij barsten kleine glasparels die de verharder bevatten en zo de chemische uitharding in gang zetten. Eenmaal uitgehard kan de balkoschroef bijna niet meer loskomen van de draadbus door trillingen, schokken en stoten. Deze verbinding kan alleen met geschikte schroevendraaiers en veel kracht weer worden losgemaakt.
Als je buiten geen Uv-bestendige witte verf gebruikt, kan deze na relatief korte tijd geel worden. Om te voorkomen dat dit gebeurt met de kopcoating van onze balkonschroeven en draadbussen, gebruiken we een hoogwaardige poedercoating met een kleur die wordt gekenmerkt door een zeer goede UV- en weerbestendigheid. Dit betekent dat de balkonrand, waarvoor de schroeven voornamelijk worden gebruikt, jarenlang mooi blijft. Het wit komt overeen met het zuiver witte oppervlak van onze HPL-panelen in RAL 9010, waarvan de zijdematte glans ook terugkomt in de koplak van de schroef.
Voor balkonranden wordt vaak plaatmateriaal van HPL of Alu-Dibond gebruikt. Dit vereist een montage zonder beperkingen, wat een ongehinderde uitzetting van de panelen veronderstelt. Om dit te garanderen, bevat de balkonschroevenset met draadbus een afstandsring van polyethyleen. Deze kunststof heeft uitstekende glijeigenschappen. Bovendien dempt de afstandshuls, die tussen het paneel en het vierkante profiel wordt geplaatst, trillingen zeer goed en vermindert hij schokken.
OPMERKING: Zowel de schroef als de draadbus zijn gemaakt van roestvrij staal en zijn daarom perfect geschikt voor het monteren van HPL panelen op RVS balkonrelingen. In het geval van aluminium leuningen kan het contact tussen de twee metalen echter corrosie bevorderen, hoewel aluminium en A2 roestvrij staal zeer corrosiebestendige metaallegeringen zijn.
De balkonschroeven met draadbus in zuiver wit zijn een prachtig alternatief voor de bevestiging van witte panelen met een geverfde schroef en dopmoer en maken ton sur ton montage van witte panelen op wit geverfde stalen profielen mogelijk. De grijze polyethyleen afstandshuls wordt tussen het paneel en de reling geplaatst. De latten zorgen voor een goede klemming zonder dat ze uit het profielgat vallen. De schroef met schroefdraad, die vanaf de paneelzijde door de gaten wordt gestoken, wordt aan de tegenoverliggende zijde in de schroefdraad van de draadbus geschroefd. Dankzij de rechte, ondersteunde schroefgeleider van de afstandshuls is dit heel eenvoudig, maar er zijn wel twee schroevendraaiers met een geschikt bit in de maat ISR20 (Torx t20) nodig, omdat de schroef niet ver genoeg kan worden ingedraaid als de draadhuls niet wordt vastgezet tegen verdraaien. Dit komt door de blauwe tweecomponentenlijm die op de binnenschroefdraad van de huls is aangebracht en die nodig is om te voorkomen dat de schroeven vanzelf loskomen nadat de lijm is uitgehard.
Het profiel waaraan de panelen worden bevestigd, moet een vierkante of rechthoekige doorsnede hebben. Bovendien moet het profiel minstens 18mm diep zijn zodat zowel de draadbus van 12mm als de afstandshuls van 5mm in de overeenkomstige gaten kunnen worden gestoken. Vanwege de buitendiameter van de afstandshuls van 21mm wordt een profielbreedte van meer dan 21 mm aanbevolen, maar dit is puur optisch, zodat het profiel de grijze kunststof ring volledig bedekt. Deze moet worden vervangen door een andere sluitring met goede trilling dempende en glijeigenschappen. Met onze zelfklevende poly onderlegringen kan de minimale diepte van het vierkante profiel dus worden teruggebracht tot 12mm, maar dan moet het boorgat van het profiel naar de montagekant ook worden aangepast aan de omstandigheden. Een boor van Ø 8,5mm is op dit punt te groot en moet worden verkleind tot Ø 5,5mm voor de M5-balkonschroeven. De kant waar de draadbus wordt ingebracht, moet daarentegen nog steeds worden geboord met een boor met een nominale diameter van 8,5mm.
Afhankelijk van welk plaatmateriaal met de balkonschroef wordt bevestigd, zijn HSS-boren of HSS-boren en volhardmetalen boren nodig. Voor Alu-Cobond®, Alu-Dibond® of andere aluminium composietpanelen zijn HSS-boren met een diameter van 8,5mm en 5,5mm voldoende, waarbij de kleinere boor alleen nodig is voor het paneelgat van de vaste puntbevestiging. De Metaalboor in Ø 8,5mm kan gebruikt worden voor alle andere gaten in de panelen en voor het boren door het vierkante profiel. Het boren van HPL panelen, bijvoorbeeld Trespa® Meteon® kan zeker met een HSS boor, maar dergelijke boren hebben de neiging om het decor aan de rand van het boorgat af te breken. Met een HPL boor gemaakt van volhardmetaal ,die een speciaal aangepaste boorkopgeometrie hebben, is het risico op randafbrokkeling aanzienlijk kleiner. Ook hier moet een onderscheid worden gemaakt tussen bevestiging met een vaste punt en bevestiging met een glijdende punt. De vaste punt wordt geboord met Ø 6,0mm voor een HPL paneel. De overblijvende gaten als glijpunt hebben daarentegen iets meer speling nodig, dus hier moet een boor met Ø 8mm gekozen worden. De gaten in het vierkante profiel worden ook geboord met Ø 8,5mm voor HPL.
Het neutrale, zijdeachtige wit van de gelakte schroefkoppen past bij bijna alle witte meubels. Dat kan de felbegeerde PAX kast van IKEA zijn of het witte interieur van inbouwkeukens. Met de balkonschroeven met draadbus kunnen de afzonderlijke kasten en planken onopvallend aan elkaar worden geschroefd, zodat ze permanent, stevig en veilig met elkaar verbonden zijn en niet uit elkaar bewegen als er te hard aan de deuren wordt getrokken.
Artikelnummer | GW-9010 |
---|---|
Levertijd | Verzending van uw order binnen 2-3 werkdagen |
Materiaal | Roestvrij staal A2 |
Schroefmaat | Nee |
Schroevendraaier | Torx T20 |
Vorm schroefkop | rond, plat |
Ø Schroefkop | 16mm (Mouw14mm) |
Schroefdraad | Metrische draad |
Ø Draad | M5 |
Lengte schroefdraad | varieert |
Uitvoering | varieert |
Kleurnauwkeurigheid | Productie volgens RAL-kleursysteem |
Kleur | Wit |
RAL kleurcode | RAL9010 |
Kleurnaam | Zuiver wit |
Er zijn nog geen meningen van klanten beschikbaar
Schrijf de eerste review over dit product